Eerste Heilige Communie

Na het Doopsel is de Eerste Heilige Communie de volgende grote stap in het geloofsleven van uw kind. In de regel vindt deze plaats rond het 8e jaar. Het is een heel bijzonder moment: voor het eerst mag uw kind dan samen met veel andere mensen in de kerk het heilig brood (de hostie) ontvangen. Wanneer de priester tijdens de eucharistie het brood en de wijn aan God opdraagt worden deze het Lichaam en Bloed van Christus. De Eerste Heilige Communie wordt in mei of juni ontvangen tijdens een Eucharistieviering in de kerk.

Hiervoor is er voor uw kind een voorbereiding van ongeveer tien lessen. Als uw kind in groep 4 zit,

kunt u hem/haar aanmelden voor de voorbereiding op de Eerste Heilige Communie door dit digitaal aanmeldformulier in te vullen.

Als er vragen zijn, kunt u contact opnemen met het Centraal Parochiesecretariaat.