Katholiek worden?

Op volwassen leeftijd gedoopt worden?
Het doopsel is niet aan leeftijd gebonden. Wilt u de rijkdom van het katholieke geloof in uw leven ervaren? Bent u misschien op zoek naar gelovig houvast in het leven? Of zijn het levensvragen waarmee u worstelt, waarop u geen antwoord hebt? Wat de aanleiding van uw zoektocht ook is, het doopsel kan misschien voor u een nieuw begin zijn. Een eerste stap naar een bewust christelijk leven. Volwassenen worden in onze parochie, volgens de eeuwenoude Christelijke traditie, in principe in de paasnacht gedoopt. De voorbereiding hierop vindt in groepsverband plaats en start elk jaar in oktober. Wanneer u interesse heeft om deel te nemen, meldt u zich dan uiterlijk in september aan. Als voorbereiding in groepsverband of het ontvangen van het doopsel in de Paasnacht niet past bij uw situatie, is een persoonlijke/individuele voorbereiding en/of een ander moment van de doopplechtigheid af te spreken.

​

Voor informatie over dopen kunt u contact opnemen met het Centraal Parochiesecretariaat.