We zijn er klaar voor!

Gerard van Dijk

13 sep. 2023

Dag 1 van de bedevaart naar Ierland!

Het is alweer een tijdje geleden dat er een bericht verscheen over een bedevaart naar Ierland met de Haagse parochies. Wat is er veel gebeurd, sinds die dag! Zo’n reisje kost veel meer moeite dan je op het eerste gezicht zou zeggen.

Van Ierland kennen we natuurlijk wel Willibrord, die naar ons land kwam, maar verder... Ja, Patrick die kennen we ook, maar er zijn nog veel meer heiligen te ontdekken daar. En bijzondere plaatsen. Het meest verbaasd was ik toen de pastoor zei dat de Ieren niet zingen in de kerk, maar wel elders... En ze hebben nog wel van die mooie liederen. Met een stuk of tien medereizigers hebben we geoefend op de liederen die we kunnen zingen. En we hebben een boekje met liederen en een boekje met teksten voor vieringen. Dat gaan we gebruiken. En voor die vieringen heeft diaken van Adrichem een nieuwe stola met afbeeldingen van twee Ierse heiligen. Extra feestelijk, dus... We zijn er klaar voor!

Het reisschema is bekend. De koffers stonden gisteren al klaar. Vanochtend vroeg zijn we vertrokken! Gaat u mee?

Gerard van Dijk